Saturday, January 15, 2011

4 günü evde geçirdim ve hala hastayım. artık salondan yastık-yorganı kaldırdım, ayaktayım ama ağrım hala devam ediyor. sanırım yarın gidip muhtelif yerlerime usg ile baktıracağız.
istanbula gittiğimizde sinan bey aracılığı ile ilginç bir adamla tanıştık. vegan diyetin faydalarından bahsetti(hayvansal gıdasız beslenme, yumurta, süt, yoğurt, et, tavuk, balık). nette biraz gezinip baktım ve gece aniden uygulamaya karar verdim. aslında karar aşaması biraz sıkıntılıydı, acaba aç kalır mıyım? acayip iştahlı birisiyim nasıl irademe sahip çıkacağım? her öğünde yoğurt yerken şimdi yoğurtsuz nasıl duracağım? vs vs. mehmetin derdi de dolaptaki hamsi ve sütçüden alınmış yoğurt ve süt bittikten sonra başlamamdı.
gece çok düşündüm ve rüyalarım da onunla ilgiliydi. sabah mehmet ne kadar başlama diye ısrar etse de 'sen bana hiç destek olmuyorsun, zaten zor karar verdim. bana destek ol' dedim. dedim ama ne yiyecektim. başlangıcı şehriye çorbası ile yaptım. gün boyunca kendimi aç hissettim. sanki başım dönüyordu. sürekli birşeyler yeme isteği oluyordu ama yediklerim beni tatmin etmiyordu. sonunda mehmete 'konuşalım, beni meşgul et de karnımı düşünmeyeyim' dedim. şimdi fena değilim. mehmet kestane pişiriyor ve de kestane şekeri yapıyoruz. ilk günü bitirdim inşallah. bakalım hastaneye her gün yemeği nasıl götüreceğim? 6 ay uygulamayı düşünüyorum. bu süreç nasıl geçecek? dışarda yemek? misafirlikte yemek? ........

3 comments:

Hamarat hanım said...

Eski alimlerin "riyazat" diye bir yöntemi var. Ben üniversitedeyken bir hafta uygulamıştım. tabi öğrenci hali olduğu için zor olmamıştı :) Şimdi yapamam sanırım. Allah kolaylık versin.

nerminn said...

teşekkür ederim hamarat hanım. erkek kardeşim de ünideyken uygulamıştı. annem çok kızmıştı. o hem de öğrenci olduğu için annem bayağı kızmıştı. bana bişey demedi. sadece şunu da yapabilirsin, bunu da yapabilirsin diye lternatif yiyecekleri saydı.

melike:) said...

bunu kisa bir sureligine mi uygulamayi planliyorsun yoksa uzun mu? kisa sure icin guzel de uzun surede problemlere sebebp olabilecegini biliyorsundur tabi:)
gecenlerde bu konuda bir seminere katildim, ana hatlariyla mantikli gorunuyor ama bircok ek destek almayi gerektirdigi icin ben saglik icin hic de iyi oldugunu dusunmuyorum. ayrica da yasaklanmamissa vardir bir hikmeti:))