Sunday, November 25, 2007

kaburgacı ve egg cosy

Cuma günü mehmeti bekledim, gelsin de dışarı çıkalim diye. Boşuna beklemişim. Gelir gelmez, çok uykum var demeye başladı, bir de dışarısı çok soğuk, kulaklarım üşüdü. Bütün hafta boyunca dışarı çıkmadığım için biraz üzüldüm. Beni güldürmek için bissürü şey yaptı ve sonunda normalde döndüm. Cumartesi günü geç kalktık ve kahvaltı sonrası hazırlanıp dışarı çıktık. Önce market alışverişlerimizi yaptık. Babile gidip desa açılmış mı diye baktık, hala açılmamış. Akşam yemeği için nihayet kaburgacı selim amcaya gittik.

(netten kaburga dolması ile ilgili bu yazıyı buldum) Kaburga Dolması, kökeni Irak'ın Musul-Kerkük bölgelerine dayanan, doğu mutfağının ve damak zevkinin en otantik yemeklerinden bir tanesi. Hazırlanması büyük bir ustalık istediği kadar zor ve yorucu da. Kuzu ya da erkek oğlakların ön kol ve yanlarından alınan kaburga, içi haşlanmış iç pilavla doldurulduktan sonra dikiliyor ve 5-6 saat süreyle buharda pişiriliyor. Eğer kıvamı tutturamazsanız ya kaburga patlıyor ya da iç pilav bozuluyor. Hazırlanışındaki bu zorluk ve ustalık nedeniyle de her zaman yapılan bir yemek değil kaburga Dolması. Ancak düğünlerde, özel günlerde, özel misafirler ağırlandığında yapılıyor.

burada birkaç şubesi var. Kamilenin dediğine göre buradakiler istanbuldakinden daha iyiymiş. Egemen mehmete güzel değil yemeyin dediği için ve Mehmet benim aksime farklı olan hiçbir şeyi yemek istemediğinden adana siparişi vermişti ama kaburga dolması en az iki kişilik olduğu için o da kaburga dolması yemek zorunda kaldı. Biz Mardin yolundakine gittik. Sanırım en güzel yeri burası. İlk başta az kişi vardı. Bizden sonra bayağı kişi geldi. Ortam gayet güzeldi. Burada gittiğim en güzel restaurant. Mehmet gurme isimli restaurantın buradan daha iyi olduğunu söyledi. Oradaki yemekler istanbulda yediğim yemekler gibi olduğu için hiç gitmedim. Servisi de gayet güzeldi.

Kaburga dolması öncesi salatalar geldi, roka salatası, ezme, lebeni, ıspanak kavurması, acur turşusu. Sonra fındık lahmacun, içli köfte ve mumbar dolması geldi.

mumbarı çok merak ediyordum. Mehmetinkini de ben yedim. Dışındaki eti,daha doğrusu bağırsak kısmı ilginçti. Bıçakla kesmek daha mantıklı, dişinle biraz zor bölüyorsun. Ben beğendim. Dediğim gibi ilginçti. İçli köfteleri de güzeldi, rengi açık renkteydi.

Sonra asıl yemeğimiz kaburga dolması geldi. ben daha önceleri yemesini zor olacağını düşünürdüm. Kemikleri ayırmak falan. Meğer çok zahmetsizmiş.

Masaya getiriyorlar ve gözünüzün önünde et ve kemikleri birbirinden ayırıyorlar.

Bence tadı gayet güzeldi. Mehmet de beğendi. öyle pimişki yanlışlıkla ağzıma gelen kemik bile pişmişti. ağzımdan çıkarmak yerine onu da yedim. Yemek sonrası evimize geldik ve çayımızı içtik. Cnn türk’te 50 yeri seyrettik. Urfayı gösterdi ve bizim kaldığımız otelde kaldı. Mehmet tv seyrederken ben de uzun zamandır ördüğüm yumurta şapkalarımın (egg cosy) resimlerini çektim. şimdilik yumurtalığım olmadığı için kartonda çektim.

Bu fikir ilk aklıma geldiğinde örsem mi örmesem mi diye çok düşündüm. Sonra nette baktım başkaları ve başkaları yapmış hatta satıyorlar. en çok da bunu sevdim.Sonra eğlenceli olur diye ve mehmetin de benim de yeğenlerimin hoşuna gider diye örmeye başladım.

İlk yaptıklarımdan bir kaçını esmeye gösterdim. Benimle dalga geçti. Ama ben umursamadım ve 10-12 tane kendime birer tane de mehmetin yeğenlerine ve kendi yeğenlerime yaptım. Bunlar pişmiş yumurtayı yiyene kadar sıcak tutmak için ve bir de sofrayı daha eğlenceli hale getirmek için.

5 comments:

Anonymous said...

bu afacanlar cok tatlilar yaaaa:)
ama onlardan once yemekler cok lezzetli gorunuyor. olsa da yesek:(

nerminn said...

teşekkürler, melike. yemeklere gelince, yiyemeyeceğin kadar uzaktasın. facebooka girdin mi?

Anonymous said...

evet malesef yiyemeyecegim kadar uzaktayim:) ama oraya gelince de istedigimiz kadar yiyemiyoruzki biz, noluyorsa artik. amaaaa yeni tasindigimiz yerde artik turk restorani(lari) var:)))
facebook? kacar mi:))

nerminn said...

hehehhe, ya soyadını bilmediğim için sana bakamadım.

Anonymous said...

ama detektiflikte ustune yok bak bulmussun beni:))