Thursday, August 09, 2007

hayalimdeki ev

Dün sabah Mehmet aradı ve zorla kalkıp havuza gittim. Diş hekimi yasemin vardı ve 1 saattir yalnız olduğu için çok sıkılmış. Yarım saat birlikte yüzdük ve sohbet ettik. 2 saat kadar kaldım ve ben de son yarım saat yalnızdım. Yaseminin aksine yalnız yüzmek benim hoşuma gidiyor. O kadar ki havuzu kendininmiş hissi veriyor. O yüzden de benim gibi hayal gücü yüksek birisine bol bol hayal kurduruyor. Birkaç haftadır gece yatınca sürekli ünyedeki evimizin hayallerini kuruyorum. Hem de ayrıntılara girerek (mesela, evin ön cephesinde hangi odalar olacak?). O kadar hayal kurdum ki geçende birşeyler düşünürken baktım ki gerçekten öyle bir evimiz var zannettim. Mehmete anlattım, halime güldü.
Küçükken annemler içerde otururken, ben misafir odasına gider, koltuğa uzanıp karanlıkta hayaller kurardım. Annem gelip çağırırdı, gitmezdim. Hayal kurmak bana daha eğlenceli gelirdi. Uzun yıllar bu böyle devam etti. Sanırım fazilette de hayal kurardım. Sanırım sadece asistanlıkta bir dönem hayal kurmaktan vazgeçtim.
Gelelim evimize; bu ev kendi evimiz değil, kira. Çünkü biz ünyede uzun süre kalmak istemiyoruz, benden ziyade mehmetin hayalinde İstanbul var. o yüzden de ünyeden ev almaya hiç gerek yok. Bu evi de adamın biri (kültürlü bir alamancı vs olabilir) kendisi için yaptırmş sonra da bazı nedenlerle oturamamış ve bize kiraya vermiş. İki kişiyiz ama ayda yılda bir gelecek misafirlerimizi düşünerek kocaman bir ev istiyorum, annemlerinkisi kadar olabilir. Üst katta yatak odamız (tabii ki giyinme odası olan ve büyük jakuzili bir banyosu olacak), yan tarafta çocuk odası, sonra kütüphane, sonra da misafir yatak odası ve karşısında da bu katın banyosu.
Alt katta ise giriş kapısı arkada olacak, ön cephede deniz ve ünye manzarası olacak. Annemlerinkisi gibi evimiz tepede olsun istiyorum. Ama bizimkisi site içinde olsun, daha güvenli olması açısından. Yalnız tepede olsun diyorum da ünyede böyle bir tepe var mı onu da bilmiyorum. Neyse önünde, arkasında ve sağ yan tarafta bahçesi olacak. Arkada yani giriş kapısının olduğu yerde güller vs olsun. Ön bahçede sadece çimen istiyorum ve yanlarda manolyanın hem kırmızı hem de beyazından istiyorum. Bir de maslak kasrındaki seradaki gibi bir kamelya ağacı istiyorum. Yüzme havuzunu önde istiyordum ama sonra düşündüm de orası Karadeniz ve sıcaktan çok yağışlı hava oluyor. O yüzden de evin sol yanında olursa üstü de kapanabilir. Yüzme havuzunun olduğu tarafta oturma odası ve misafir yatak odası (içinde duşu da olacak), sağ yanda salon, ortada mutfak ve sol yanda oturma odası. Böyle bir şey işte. Ablamın dediği gibi Allah istemeyi neden vermiş, kullar istesin de, O da versin diye. Yalnız korkum, ünyeye gidince ev beğenemeyeceğim ve taşındığımız evden de ne derece mutlu olacağım?
Gelelim gerçek dünyaya; kayınvalidem istanbula gitmiş. Mehmet gitmesek mi acaba diye düşündü ama ben bu sefer gitmek istiyorum. Çünkü kaşıntılarım tekrar başladı. Sıcağa daha fazla dayanamıyorum. Biraz serinlik istiyorum. Mehmetin bu tatille ilgili değişik planları var, bakalım onları gerçekleştirebilecek miyiz?
Aklımdayken söyliyeyim, ben patlıcan kurutma işini beceremedim. Dolmalik 6 tane ipe asmıştım. Şimdi sadece 2 tane kaldı, çünkü küflendiler. Yemeklik olanlar ise iyi gözüküyorlar. Yarın yazacak bir şey olacağını zannetmiyorum. O yüzden de şimdiden kandiliniz mübarek olsun. Dualarınızda, beni, mehmeti, Muhammedi ve tüm ailemi de unutmayın lütfen. Çünkü ben sizi unutmayacağım.
son günlerde bazen mehmetle evlenmeden önceki hallerimiz aklıma geliyor. ak'nın hastaneye geldiği ve onun hakkındaki düşüncelerini söylediği gün, mehmetin evlenme teklif ettiği gün ve birlikte ama birbirmize duygularımızı söylemediğimiz diğer günler... ne güzel günlerdi o günler. aşk için acı çekmek sonuç eğer tatlıya bağlandıysa gayet güzel oluyor. güzel bir şekilde, büyük bi tebessümle hatırlanıyor.
aklıma sürekli bir şeyler geliyor ve buraya ilave ediyorum. yakında cumhurbaşkanlığı seçimi var. bunu buraya daha sonraki yıllarda hatırlamak için yazıyorum. heyecanla sonucu bekliyorum ve Allaha benim istediğim kişinin olması için dua ediyorum. tabii inşallah ülkemiz için de hayırlısı odur, sadece benim istememle olmaz.
hayalimdeki evi yayınlayamıyorum, bari annemlerin evinin resimlerini koyayım dedim.

5 comments:

Anonymous said...

Nerminciğim,

Miraç Kandilin şimdiden mübarek olsun. Allah kısmet ederse inşallah yarın akşam senin ve ailen içinde dua edeceğim.

Sevgilerimle,

N.K.

nerminn said...

çok teşekkür ederim. senin de kandilin mübarek olsun. görüşmek üzere

Unknown said...

canim,kandilin mubarek olsun,Rabbim gonlunden gecenlere nail olmani nasip etsin.Muhammed'e de acil sifa ihsan etsin safi adiyla.Hayallerin gercege donussun.Mehmet ile beraber hayirli uzun bir omur gecirmenizi dilerim.seni cok seviyorum canim arkadasim.bu arada hastaneye geldigimde mehmet'le ilgili yaptigim yorumlarin dogru olmasi da ayrica gozlemlerimin ne kadar saglam oldugunu gosteridigini bir kez daha belirtmek istedim.kime mi??kendime..ben bile saskinim aslinda gozlemlerimde yanilirim genelde:))

Anonymous said...

biliyor musun cok mutlu oldum postu okuyunca. cunku ben de senin gibi hayal kurardim kucukken. istisnasiz her gece hayal kurarak uyurdum. ama senin postu okuyunca hatirladim butun bunlari. unutmusum. artik hiic hayal mayal kurmuyorum. hayal dunyam da hiiiic genis degil malesef artik. kizim icin uzuluyorum ama boyle hayal kuramayan annesi oldugu icin.
insallah hayalindeki gibi bir evin olur.
biz de tasiniyoruz burdan. dun gidecegimiz yerden evimizi tuttuk. hic icime sinmedi ama napalim 3 gunde bu kadar ev bulunuyor, o da son dakikada. simdiki evimden oraya gitmek attan inip essege binmek gibi olacak:( 10 aylik kontrat yaptik. hayalimdeki evi bulamayacagim kesin ama insallah 10 ay sonra hersey yolundaysa icime sinen bir ev bulurum:(

nerminn said...

merhaba ben döndüm. ak Allah sana İnşallah hepinin daha iyilerini versin. Allah İnşallah gönlünün prensini tez zamanda bulmanı nasp etsin.

melike senin de sayemde hayal kurduğunu hatırlamana sevindim. tekrar başlarsan belki gelişir. gece uyumadan önce belki tekrar başlarsın. evin için fazla üzülme nasıl olsa 10 ay çabuk geçer. diğer evin çok daha güzel olur İnşallah. hb de abd de yaşarken ilk evi çok güzeldi ama ikinci evi hiç güzel değilmiş. hatta içi tamamen yağ kokuyormuş ve o koku bütün eşyalarına sinmiş.