Friday, July 13, 2007

13 temmuz

Hava o kadar sıcak ki, gece sıcaktan uyuyamıyorum. sürekli yüzüm gözüm ter içinde. ben alışık değilim bu kadar sıcağa, bu yazı nasıl geçireceğim bilmiyorum, hele de kızılcahamamdaki o serin havadan sonra. dün canım çok sıkıldı. evde yapacak birşey bulamadım. paspasımı da öremiyorum, bu sıcakta nasıl o ipi öreyim? tv de çiçek taksi ve bizim evin hallerinin tekrarlarını seyrediyorum. sanırım 3. seyredişimdir. arada jujubenin yolladığı kitabı okudum. dekorasyon dergilerine belki 50 kez baktım. bir de akşam için yemek pişirdim. çok uğraştım, geçen seferki gibi eti yakmamak için kitabı mutfakta okudum ama bu seer de patlıcan acı çıktı. patlıcan kebap istediğim gibi olmadı yani. ama dün yazmayı unuttum. dün kuru patlıcan ve biber dolması yaptım. tarifi de ev cininden aldım. daha önce de yapmıştım (başka bir tarifle) da, o çok güzel olmamıştı. bu sefer harikaydı. mehmet kolay kolay benim yemeklerime çok güzel olmuş demez. bu sefer kendiliğinden yemeklerin çok güzel olduğunu söyledi. bu akşam mehmet gelince onu ikna edebilirsem pazara gidip patlıcan ve domates almak istiyorum, kurutmak için. aslında dün gece yatmadan önce mehmete de söyeldim bir de salatalık alıp turşumu kursam diyorum ama mehmet pazardan fazla şey almayı sevmiyor. zaten gideceğimiz de kesin değil, sıcağı ve dışarda peşimize takılan çocukları bahane edebilir.
akşam mehmet şaşırdı halime. geçen perşembe de böyle suskundun dedi. havuza gitmek için numara yapıyorum zannetti. hayır havuz için yapmıyorum dedim. havuza ne zaman gideceksin dedi. sen izin verince dedim. ve 'ev hanımım benim' diyerek güldü.
öğlende telefon açtı ve yarın 1. mehmetin özel hastanedeki vakasına (1. mehmet istanbula eşinin yanına gidiyormuş) gidecekmiş ve istersen seni de götürürüm dedi. sabah 8.30 da kalkabilirsem benim için bir eğlence çıkacak.
annemi aradım, muhammedin yanında. bugün tahlil sonuçlarına göre eve çıkıp çıkmayacağı belli olacak. hayırlısıyla İnşallah çıkar. ablam da bugün evine gitmiş, evini yerleştiriyorlarmış, badana bitmiş.

şimdi aliye aradı, eskişehirde (taksimden). onunla konuştuk.

muhammed aradı ve bugün çıkacağını söyledi. kaç günlüğüne çıkacaksın dedim. anneme 'anane ne olur doktora sor, merak ediyorum kaç gün evde kalacğım' diyordu. annem de duyduğum kadarıyla baban sorar diyordu.

No comments: