Monday, May 07, 2007

beytullahta ben

Sabah mehmeti gönderdikten sonra uykum olmadığı halde, kendimi zorlayıp uyudum ve acayip rüyalar gördüm. Ak seni gördüm. Garip bir rüyaydı. Uyanınca bayağı bir düşündüm ben niye böyle bir rüya ördüm diye. Tabii bu kadar uyuyunca da spora biraz daha gecikmeli gittim. Bugün bayağı bir yoruldum. Eve gelince kıpırdayacak halim yoktu. Uzun süre tv karşısında yattım. Nette kuzu incik tarifi aradım. Ablamla telefonda konuştuk. Hıdrellez sebebiyle hafta sonu incesuda deniz kenarına gitmişler. Babam sabah namazında onları araba ile bırakmış. Kuma neler çizmişler, neler? Ablam anlatınca gülmekten kırıldım. Arabalar, fabrikalar, evler, çocuklar, gelecek başbakan ve cumhurbaşkanını..... beni bayağı eğlendirdi. Mehmet çok geç geldi, icapçı olduğunu unutmuşum. Tam artık dayanamıyorum, ben yemeğimi yiyeceğim diye aramıştım kiyoldayım, 5 dakikaya evdeyim dedi. Geldiğinde çok yorgundu ve yorgunluktan yemeğimin yarısını ancak yedi. Mehmet yorgun olduğunda iştahı gidiyor.
Çay sonrasında koltukta uyudu ve bende harketsiz ne kadar dizi varsa seyrettim.
Gelelim önceki günlere , buarada hava acayip ısındı. Yazlıkları giymeye başladım. Cumartesi günün çoğunu nette mobilya tarayarak geçirdim. Bir müddet sonra Mehmet benim bilgisayara bu kadar takılmamdan endişe duyarak dışarı çıkalım dedi. Dışarı dediğim de market. Evimizin dibinde kocaman market varken biz araba ile diğer büyük markete gittik. Tıklım tıklımdı. Mehmet annesine hediye cep telefonu aldı. Eve geldik ve ben yine tüm akşam boyunca netteydim. Tv nin kumandası da mehmette. Buna rağmen nette çok kalmamı kıskandı ve ben de onun yanında bu kadar girmeme kararı aldım. Dün geç vakitte dışarı çıktık onda da daha birkaç sokak öteye yürürmüştük ki, özelden telefon geldi ve ben eve oda hastaneye gitti. Akşam annesi, abisi ve yeğeni ile daha sonra da ben annem ve beratla konuştum. Bu hafta biz de webcam alacağız.
Bu arada kızlar hani yorumlarınız? Ak mailine gönderdiğim resimlere baktın mı?

bugün esra aradı. umreye gitmişler. oğlu keremi de götürmüşler. gece defterimde bişeyler araken, umrede yazdığım mısraları gördüm. nette tarayıp şiire ulaştım. cengiz numanoğlu nun beytullahta ben şiiri. gece kaç kere dinledim ve ağlayıp durdum. Allah tekrar nasip eyler İnşallah.

3 comments:

Anonymous said...

Merhaba Nerminn Hanimcigim,
ne kadar oldu görüsmeyeli? yani yazismayali... Yeni sayfan hayirli olsun. Hayatinda bir sürü yeni ve güzel sey olmus. Bugün moralim cok bozuktu, sayfani okumak iyi geldi, sagolasin. dünden beri burada yagmur yagiyor, alti haftadir yagmamisti, hava hep güzeldi. almanlar bu iklim degisikliginden hic rahatsiz görünmüyorlar. bizim bahcede incir agaci var, ilk sene uc incir olmustu, ikinci sene dokuz, bakalim bu sene ne olacak... bana memleketi hatirlattigi icin pek degerli. komsum da iklim degisti nasil olsa diye bahcesine bir sürü Euro ödeyip zeytin agaci aldi :) Sana kizlarin son resimlerinden göndereyim. Lif ördügünü okuyunca inanamadim, halbuki ben de dikise basladim :) Bayagi zor, teknik resim daha kolaydi :) Sevgiler...

Unknown said...

Nerminncim,beni nasil gordun ruyanda??merakta birakma beni,mail at bana...resimlerin de acilmadi..neden anlamadim..ama siiri okudum cok guzel gercekten.resimleri de tekrar gonder ama lutfen ruyani da anlat..daha dogrusu ruyami,ben varim ya icinde;)
bugun cok zor ve ibret verici bir deneyim yasadim.gecen hafta annemin kuran dersi icin gittigimiz mescitin yan tarafindaki insaatin altinda yeni yapilmis kartonla cevrili bir oda yapilmis oldugunu gorduk.orda bir aile yasamaya baslamis.ve kucuk de bir erkek cocuk cikti ordan.onunla konusup opup sevdik.bugun annemin kuran dersine giderken bie kac bir sey aldik ve onlara vermek uzere evlerine gittik.inanamazsin nerminn icerde gordugumuz manzaraya.2 yasli anne baba ve genc bir cift ve 3 cocuk..birisi de benim sevdigim 5 yaslarindaki Amr...elektrikleri yok..sulari yok..beni gorunce Amr ben seni taniyorum dedi..o kadar mutluydu ki..elimden posetleri alisi beni mahvetti.cok agir dur ben koyayim dedim ama dinlemedi..ama cantalarin icine bakmiyordu.icinde cikolata ve seker var Amr dedim..ve actim verdim..Ve onun gozlerindeki isik benim icimdeki zevk ve isteklerle dolu dunyami karartti..iste boyle
neyse simdi kotu oldum ben sonra yine yazarim canim..optum

nerminn said...

canım ya, çok sevindim, ikiniz birden yazmışsınız.jujube yazmana çok sevindim. nasılsın? iyisindir İnşallah. özledim seni. ak tamam yazarım, biraz garip bir rüyaydı. Allah Allah acaba bu yaptığın yardımla alakası var mı acaba? neyse anlatırım. okuldayken ammar ismini çok severdim. sen amr deyince aklıma o geldi. eğer bir oğlum olursa adını ammar koyacağım derdim.sen yada neslihan da bana çocuğa ambar derler derdiniz. şimdi o ismi koyup da türkiye şartlarında çocuğu uğraştırmamak gerktiğini düşünüyorum.