Thursday, May 17, 2007

33

Nihayet bugün 33 oldum. Nihayet diyorum çünkü 2007 ye girdiğimizden beri Mehmet 33 yaşındasın deyip duruyordu. Ben de her seferinde hayır, 17 mayıs gelene kadar 32 yim diyordum. Artık 33 üm.
Sabah saati sürekli bir yarım saat daha sonraya kurarken Ümmühan aradı ve doğum günümü kutladı. Artık kalkma vakti olduğunu anlayıp saat kurmaktan vazgeçtim. Daha kahvaltı yapmadan ablam aradı, sonra da annem. Bissürü dua etti benim için. Sabah görüşmemizde Mehmet aradı ve doğum günümü kutladı. Sanırım sabah uykulu olduğum için kutlamadı. Öğlende tv karşısında uyukluyordum ki hb aradı, Konuştuk. Vaktini iyi değerlendir diyor, haklı da. Onunla konuştuktan sonra uzun zamandır yemek defterim yerine bissürü kağıda (özellikle de özel nöbetlerinde) yazdığım tarifleri kongreden verilen üzerinde ben, esra hanım, elif ve esmenin olduğu deftere geçirmeye başladım. Mutfağa gidip nohutu ocağa koymuştum ki (ilk defa pişiriyorum, İnşallah güzel olur)(bu arada dün devletşahtan aldığım kuru dolma tarifini uyguladım, güzel oldu) telefonum çaldı. Ak aradı. Onunla biraz konuştuk ve şimdi kalkıp biraz iş yapacağım. Akşam dışarı çıkacağız, mehmetin bana hediye alması için. Hala almadın mı hediye mi dedim. ‘alsam sen görürdün, nereye koyacaktım hediyeyi’ dedi. Alıp arabaya koysaydın dedim. Araba olmazmış. Arkadaşın savaşın odasına koysaydın dedim. Karısına ait olan bir şeyi başkasının odasına koyamazmış. Ben eve gelmeden gidip alırım dedi ama ben istemedim. Ben de gidip biraz gezeceğim, hava almak iyi olur. O da beni mağazaya yaklaştırmadan hediyesini alacakmış. Zaten 20 gündür hediyesi belliymiş. Bir taraftan da İnşallah bitmemiştir diyor. Böyle işte.
hidayet aradı ve akşam da berat aradı. berat 'pastanı aldım, ablamlardayım. gıyabında doğum gününü kutluyoruz. mumları çocuklar söndürdü, hediyeni de senin yerine ablama verdim' dedi. ondan sonra ablam aldı telefonu 'ne yapıyorsunuz?' dedim. 'dedi ya berat, pastanı yiyoruz' dedi. bugün bir de nalan aradı 'geçen yıl yurt dışında kongredeydim, unttum, aramadım. ama bak bu sefer unutmadım' dedi. konuşmamız uzun sürmedi, çünkü bir müddet sonra hastası geldi.
Mehmet gelmeden nohutu pişirdim. Sanırım fena olmadı. O gelince hazırlandım ve çıktık. alışveriş merkezine gittik. Birlikte üst kata çıktık. Bana ‘ sen aşağı markete gir, kahvaltılık vs ne alacaksan yavaş yavaş al. Bu arada ben de hediyeni alayım’ dedi. Markete girdim. Vcd’lere baktım, gezindim, alışveriş yaptım. bu arada da acaba ne alacak diye düşündüm. Geldiğinde elinde bir boyner poşeti vardı. Boyner alt katta ama. Tahmin et dedi ama kocaman paket, tahmin edemedim. Markette hg (hb’nin eşi) aradı ve doğum günümü kutladı. Market alışverişi sonrası poşetleri arabaya bırakıp yemek yedik (nohut yarın akşama kaldı). Sonra da, illa üst katta bir tur atalım dedim. Hotiçin önünden geçerken ‘erkeklerle kadınların kafa yapısının çok farklı olduğunu, kaç defa oradaki kırmızı ayakkabılara baktığımı, yada oradaki kırmızılı çantayı alabileceğini’ söyledim. Bir de rowentanın döner başlıklı saç şekillendiricisini önünde sonunda alacağımı, o yüzden onun yerinde olsam onu almayı düşüneceğimi söyledim. ‘Keşke onu alsaymışım, o daha ucuzmuş’ dedi. Meğer bana bıyık altından gülüyormuş, aceleci zekiye (bu kadarcık da olsun. Bişey olmaz), konuş bakalım diyormuş. Eve geldiğimizde paketi açtım. İlk defa o alışveriş merkezine gittiğimizde boynerde ona vakkonun bavul modelindeki çantasını göstermiştim ve ‘ama çok pahalı, o yüzden de almayacağım, ne yapacağım burada’ demiştim. Meğer benim canım kocam bunu unutmamış ve ben siyah modeli gösterdiğim için siyahı istiyorum zannedip onu almış. Halbuki ben açık renkliyi beğenmiştim dedi. Hafta sonu gidip diğer rengini alacağız. Yazın ne yapayım siyah çantayı. Akşam annesi ile konuştuk ‘oğlum pasta alsaydın, çiçek ve hediye alsaydın’dedi. Mehmet sadece güldü, ‘ne yapacak anne onları koskocaman kız’ dedi. Ben de ‘anne hediyeyi aldı da çiçek kısmını da öğrenecek İnşallah’ dedim. ‘mehmet sadece kır çiçekleri toplayıp bana getiriyor’ dedim. Annesi de ‘ bıraksın o eski işleri, gidip çiçekçiden alsın güzel bir çiçek’ dedi. Ne iyi kayınvalidem var değil mi? Akşam kurtlar vadisini seyrettik ve sonra da doğum günüm bitti. Ama olsun 2 gün sonra da söz günümüz, 3 gün sonra da nişan yıldönümümüz. Bizim bütün özel günler baharda.

6 comments:

Anonymous said...

Sevgili Zekiye,

Doğum günün kutlu olsun.
Sevdiklerinle sağlıklı, huzurlu, mutlu nice yıllar dilerim.

N.K.

nerminn said...

merhaba N.K.
çok teşekkür ederim.

Unknown said...

DOGUM GUNUN KUTLU OLSUN CANIM ARKADASIM..SENI COOKKKKK SEVIYORUM!!!

nerminn said...

teşekkür ederim, canım benim. ben de seni çok seviyorum.

Anonymous said...

Yaaa ben her zaman gec kalirim zaten. dogumgünün kutlu olsun Zekiyecigim belated olarak :) Ne güzel gecmis dogumgünün, bir sürü sevenin var ne güzel, giyabinda dogumgünün bile kutlanmis. Bütün dogumgünlerinin böyle güzel gecmesi dilegiyle...

nerminn said...

çok teşekkür ederim jujube. güzel temennilerin için çok sağol.