Wednesday, May 02, 2007

1 mayıs

Telefonumuz bağlandı ben de mehmet maçtayken hemen yazdıklarımı sayfaya geçireyim dedim ama nafile. Sanırım yarın aktifleşecek.
Bugün bütün günü kitabı okuyarak geçirdim. Canım başka hiç bir şey yapmak istemedi. Bir de tv deki 1 mayıs olaylarını, insanların işe gitme çabalarını seyrettim. Ben olsam nasıl giderdim diye düşünmeye çalıştım ve sonunda da işe gitmezdim sonucuna vardım. Hb’yi düşündüm ne yaptı acaba diye. Bu arada Mehmet hb’ye hemoglobin diyor. Kısaltma olarak kullanılıyor. Ayşegülü aradım ve doğum gününü kutladım. Nalan aradı, benim evin oradan geçiyormuş, aklına gelmişim. Eve internet gelince canın sıkılmaz. Yeniden yazarsın dedi. Ben de evet tabii dedim, ona zaten yazdığımı söylemedim. Tanıdıklara söyleyince onlar hakkındaki düşüncelerimi yazamıyorum. Beni kırdıklarında içimden geçenleri yüzlerine söylemek yerine buraya yazmak daha mantıklı geliyor. Yani zamanında öyle yapmıştım. Bugün nalan onu söyledi, bir ara bana çok kızıyormuş, artık o dönem ne yaptıysam, bilmiyorum. Bildiğim benim de zaman zaman ona kırıldığım, hatta hala içimde ona hissettiğim ama ona söylemediğim bir şeylerin olduğu. Ama onun sayesinde bir şeyi de anladım. Zaman geçtikçe ortamlar değişiyor ve öevremizde çok daha farklı insanlar oluyor. Onlara göre biz de iyi yada kötü değişiyoruz ve artık sıkıntılarımızı, mutluluklarımızı birbirimizle değil de onlarla paylaşıyoruz. Benim zaman zaman ona geç haber verdiğim sıkıntılarım, mutluluklarım oldu ama her zaman en ince ayrıntısına kadar anlattım. Ama onun benimle her şeyi payşlaşmadığını davranışlarından, mimiklerinden anlıyorum. Son zamanlarda anlatıyor ama her şeyi anlatmadığını biliyorum. Keşke o kadar iyi rol yapsa da ben, arkadaşım benimle her şeyini paylaşıyor diye sevinsem ve onunla birlikte sıkıntılarına üzülsem. Tek yapabildiğim onunla birlikte üzülmek, sadece o kadar.
Mesai bitimine yakın mehmeti aradım, hem yemk ne yapayım diye sormak için hem de dağkapıdan telefonun kablosunu alması için. Dışarı çıkmak istediğimi duyunca, hazırlan dışarıda buluşalım dedi. Birlikte önce kabloyu aldık, sonra da eve kadar farklı bir yoldan yürüdük. Eve geldiğimde çok yorgun hissediyordum. Bu iki gündür gündüzleri uykum geliyor. Ve bir de bugün sol yan ağrısı başladı, sanırım dünkü hareket fazlalığından.

No comments: