Wednesday, December 17, 2014

Konya gezisi

Yine nöbetteyim. Pazartesi sadece boğazımda yanma varken bugün burnum akıyor, burnum tıkalı, ağzım sürekli açık ve ağzımdan nefes alıyorum. Sabah işe gelirken nöbet iyi geçer ve ben de dinlenirim inşallah diye düşünürken başlangıç hiç iyi olmadı. Masadaki hastalardan biri kötüleşti ve ameliyatı tamamlamadan kapattılar. Hepsi bittiğinde saat 18:30 du.
Yazmamadık amaç hafta sonu arkadaşlarla Konya'ya yaptığımız gezi. Yıllar sonra ev ekonomisi hocamız bizi evine Konya'ya şebi aruza davet etti. Cumartesi mehmetle hazırlandık ve yola çıktık. O annesine gidip kalacaktı. Yolda hbg aradı ve nerde olduğumuzu sordu. FSM den gittiğimizi duyunca yollarını değiştirmişler ve bizi yakaladılar. Annesi ve kızı ile bizim arabaya geçtiler. Alandaak ve annesi ayşe teyze ile buluştuk ve gecikmeli olarak duygu geldi. Kızların valizlerini geç de olsa verdik ve uçağa geçtik. Uçakta duygu ile ben yanyana koridor tarafındaki diğer koltukta ak ve annesi ve arkada da hbg ve ailesi oturuyordu. Yol boyunca muhabbet ettik, yolculuğumuz çok güzel geçti.
Konya'ya saat 15 te indik duygu ve ben havaşla diğerleri şeytanın arabası ile şehir merkezine gittik ve Hacer hanım bizi karşıladı. Diğer grup saat 18 de hızlı törenle aktarmalı olarak geldiler ve hep birlikte yemeğe gittik. Etli ekmek,mevlana ve bıçak arası üstüne de künefe yedik.
Eve giderken petek pastanesine uğradık ve hocanın bize özel yaptırdığı pastayı aldık. Evde çay demledik pasta yedik bol bol sohbet ettik ve geç vakitte yattık.
Pazar sabahı program yoğun olduğu için erkenden kalktık. Hocanın tuttuğu araç gelip bizi aldı ve akyokuşa kahvaltıya gittik. Konyayı yukardan gören bayağı güzel bir mekan. Kahvaltısı bayağı zengin ve fiyatı da istanbula göre gayet uygun. Bayağı kalabalıktı, hatta bütün masalar doluydu.
Kahvaltı sonrası bol resim çekindik ve silleye gittik. Sillede hızlı bir gezi sonrası hacıveyiszade camii ne gittik. Aslında ben kapu Camii'ne de gitmek istiyordum ama vakit azlığından gidemedik. Kapu camii, üçler mezarlığı, hacı veyis efendi,hacı veyiszade Mustafa hoca ziyaret etmek istediğim kişilerdi. Sonrasında yürüyerek gezdik,ince minare medresesi, Karatay medresesini gezdik. Şemsi Tebriz'i camii ne gittik. Ayaklarına poşet geçirip caminin içine giren bir kadın grubuyla kısa süreli bir tartışma yaşandı. Daha sonra araçta giderken de bu konuyu kendi aramızda tartıştık.
Yavuz Selim camiinde namaz cemaatle namaz kıldık ve mevlana hazretlerini ziyaret ettik. Bu arada ayşe abla geldi. Hep birlikte çay içtiğimiz pide salonuna gittik. Orada çay içtik sohbet ettik. Sonrasında biraz alışveriş yaptık. Sırçalı diye bir mağazadan (mevlana Müzesi'nin arkasında kalıyor. Çay içtiğimiz yerde o tarafta) güzel el yapımı seramikler aldık. Ayşe abla fazla kalmadı ve ayrıldık. Yemeği Gülbahçesi konya mutfağı diye mevlana Müzesi'nin yan tarafında kalan yerde yedik. Bamya  çorbası çok güzeldi. Ben peşinden tirit istedim. Kızlar da tadına bakmasına rağmen yarısı kaldı, bıraz ağır geldi.
Yemek sonrası şebi aruz törenlerinin yapıldığı yere gittik. Orada çok fazla hediyelik eşya satan stand vardı. Kültür aş nin de yeri vardı ve mevlana müze Mağazası'nda kazık fiyata satılan kitaplar gayet uygun fiyata satılıyordu. Ayağıma koyun derisinden güzel bir yemeni aldım.
Tören çok güzeldi. Öncelikle Ahmet Özhan çıktı sonra sema gösterisini seyrettik.
Tören sonrası Evde pasta-kahve keyfi vardı. Sohbet ettik,Kur'an okuduk ve vedalaşıp yattık.
Pazartesi sabah 4:30 da kalktık hazırlandık ve havaalanı na gittik. Bizim işlemler çok kolay olurken hbg ve kızının işlemleri için bayağı bekledik meğer eşi Aralık yerine ocak tarihli bilet almış. Bizimle uçmak için 500 tl ödemek Zorunda kaldı. Uçaktan inince duygu ile ayrıldık hem birlikte metroya gittik. Metroya kadar gitmek de çok yorucuydu. Metrodan ak ve ayşe teyze ile birlikte indik ve taksiye bindik. Onları yolda bırakıp ben de Mehmet'in yanına annemlere çıktım. Güzel bir gezi böylece bitti. Ama yeterli gelmedi. Hızlı tren bugün Konya'ya direkt sefere başladı. Belki bir kere de mehmetle gideriz ve ali ulvi kurucunun hayatında yer etmiş yerleri birlikte gezeriz.