Saturday, August 30, 2008

ayakkabılık ve thomas paul kırlentler

Son günlerde sürekli netten ayakkabılık olabilecek dolap resimleri ve kırlent resimleri indiriyorum.

Sanırım 1-2 hafta içinde karyolamız ve halılarımız gelince evdeki en önemli eksiğimiz ortalıkta kalan ayakkabılarımızı koymak için bir dolap, ve sadece mehmetin fatihteki evindeki kanepesinin iki kırlenti dışında boş kalan koltuklarımıza koymak için kırmızı ve mavi olmak üzere iki grup kırlent.

Aslında ayakkabılık olarak antik çin dolaplarından almayı düşünüyordum. Adres istanbul’a gittiğimizde biraz bakındım ama oradaki mağazadakiler bayağı iyi ve bayağı pahalıydı. O kadar para verince insan ayakkabılık olarak kullanmaya kıyamaz. Zaten kimse de o dolapları ayakkabılık olarak kullanmıyor, genelde salona yada oturma odasına koyuyorlar.

Neyse sonra mehmetle mudoya baktık. Maslaktaki mudoda bissürü var ve biz baktığımızda indirimdeydiler. Fiyatları 1000 lira kadar. Daha sonra almak üzere nişantaşındaki mağazaya gittik (thoneti aldığımız gün) ama orada çeşit fazla değildi ve oradaki dolap benim hem çok hoşuma gitmedi hem debiraz sağlam değil gibi geldi. Sanki kapakları her an düşecekmiş gibi. Bir de dolabı alsak ayakkabılık olarak yapılmadığı için içine 1-2 raf daha yaptırmamız gerekecekti. Sonra mehmetle eylülde karyola istanbula geleceği zaman istanbula gelip maslaktaki mağazaya tekrar bakmaya karar verdik.

Ama aradan zaman geçince, ben o dolaptan vazgeçtim (halbuki holün halılarının desenini dolap kırmızı olacak diye değiştirtmiştim).

Nette buraya koymak için resim aradım ama Türkçe arayınca bir şey bulamadım. Daha önceki topladığım resimler harici hard diskte olduğu için ve de aramaya üşendiğim için elimdeki istediğim dolaplara pek de benzemeyen ama sonuçta çin dolabı olan bu resmi koyuyorum.

ilk bulduğum resim bu. benim bayağı hoşuma gitti. ama mavi. kırmızı bu kadr güzel durmaz gibi geliyor. Şimdi dediğim gibi netten dolap ve şifonyer resimleri indiriyorum. Kime yaptıracağım henüz meçhul. Önceleri abanoza yaptırırım diye düşünüyordum ama şimdi samsundaki ünlü Arif’e mi danışsam diye düşünüyorum. Muhakkak ki onun mobilyacısı vardır. Arif dekorasyonla uğraşıyor ve samsundaki zenginlerin çoğu evini ona dekore ettiriyormuş. Benim kuafördeki duvar kağıtları da ondan. Ümmühan da ondan avize almak istiyor. Bu arada bizim avizelerimiz de yok ama ben onları aceleye getirmek istemiyorum. Ben de ya ariften alırım yada istanbulda iyice gezip karar veririm diye düşünüyorum.

bu dolabı şuradan buldum. zaten çoğunu oradan buldum. bu dolap hoşuma gitti. tabii telli olan kısım kapalı olacak. ama aynısını kimse yapamaz.

bu da aynı siteden. ama fazla çekmeceli. benim bu kadar çekmece işime yaramaz.

bugün de bunu buldum ve kafam karıştı. acaba kırmızı dolaptan vazgeçip böyle bir şey mi yaptırsam?

aslında senelerdir aldığım dekorasyon dergilerinde gördüğüm, türkiyede de bir mağazada satılan, ama hatırladığım kadarıyla yanına yaklaşılamayacak kadar pahalı olan şu sayfada olan ve introyu geçmezseniz adamın çizdiğini göreceğiniz ve içerde de farklı renkleri olan şifonyerin biraz değiştirilerek bana ayakkabı dolabı olabileceğini umut ediyordum. ama gerçekçi düşününce bu kadar güzel birşeyi burada yaptıramayacağımı kabulleniyorum. eğer yapılabilseydi.

sanki çekmece varmış gibi yapılmasını ve burdaki gibi yandan açılmasını istiyordum. Kırlente gelince dediğim gibi kırmızı ve mavi olmak üzere iki grup kırlent istiyorum. Sayısına karar vermedim. Onları da yavaş yavaş toplamak istiyorum. Bazen mavi olanları (perde mavi olduğu için) bazen de kırmızı olanları kullanmak istiyorum.

arife gidersem moissonier'dekilerden yapılabilir mi diye tabii ki soracağım. aynalı olan da hala kafamda, ama en yapılabilecek olan bu modelmiş gibi geliyor.

kırmızı değil tabii ama içini bu dolaptaki gibi kırmızı yaptırabilirim. inşallah bu problemi en kısa sürede halledebilirim.

benim için her zaman önemli olan istediğim şeyin olması. eğer istediğim olmazsa istediğim olana kadar beklemeyi tercih ederim. kırlentleri de zamanla yavaş yavaş almayı planlıyorum. ne kadar sürer bilmiyorum. aslında thomas paul'den çok güzel kırlentler beğendim ama hepsi biraz tuzluya gelir. thomas paul'ün kendi sayfası da çok güzel. kuşların sesini duyuyor musunuz?



Bayağı hoşuma gittiler ama fiyatları pahalı mı normal mi pek karar veremedim. en çok 1,2 ve 4 numaraları sevdim. O yüzden biraz daha bekleyeceğim. Bir de ikeada da bunlar gibi kırmızı beyaz bir kumaş görmüştüm, istanbula gittiğimde ona bakmak istiyorum.

mavi olarak da başka bissürü güzel kırlent var ama şu daha çok hoşuma gitti.

bir de benim renklere uymamasına rağmen şu iki kırlenti sevdim. apollo ve artemis.

bir de rıfat özbek'in seyahatlerinden topladığı kumaşlarla yapılan yastıkların satıldığı, 'yastık istanbul'daki
Türk bayraklı kırlent hoşuma gitti. ama onu güzel bir bayrak bulunca kendim yapmayı düşünüyorum. aslında yozgatta düğünlerde eve bayrak asılırmış, öyle bir adet var. ve düğün sonrası onu alana bayrak karşılığı hediye verilirmiş. bizimkisini bayram beyin eşi arife almış. ekmek kızartma makinesi karşılığı bayrağımızı geri aldık. onunla yapmayı düşündüm, hem de iyi bir hatıra olur diye düşünmüştüm ama onun kumaşı bayağı inceymiş.

No comments: