Thursday, March 22, 2007

herkesin bir derdi var

Tam bilgisayarı açtım, oturup dünü yazacaktım ki telefon çaldı. Ayşegül spordan çıkmış, evdeysen sana uğrayacağım dedi. Evdeyim gel dedim ve bilgisayarı kapattım.
Geldi, biraz oturduk, sohbet ettik. Battaniyemi ve anneme örmeye başladığım paspası gösterdim. Çok hoşuna gitti. 2 sıra da O ördü ve evde küçük oğlu olduğu için fazla oturmadan kalktı.
Berat aradı. İstanbula gelmiş, sirkecide bir arkadaşı ile işi varmış ve akşam eve gelecekmiş.
Düne gelince; sabah esme nöbetten çıkıp geleceği için, saati kurmadığım halde 7 de uyandım ve o gelene kadar biraz daha uyuyayım diye düşünmeme rağmen uyuyamadım. Yatakta sağa dön, sola dön nereye kadar? Mehmeti aradım, konuştuk ve kalkıp kahvaltıyı hazırlamaya başladım. Esme, beni erken kaldırmamak için bahariyede biraz gezinmiş. Kahvaltı sonrası biraz düğün resmi baktık ve sonra hazırlanıp evden çıktık. İkeaya araba ile gittik ve bu sefer yolu şaşırmadan gayet kolayca gittik. Ben kendimi tutamadım yine ve bissürü şey aldım. Esme her aldığı şeyden sonra ‘sence bunları hastaneye kadar taşıyabilir miyim?’ diye soruyordu (akşam da nöbetçiydi). Yemeği carrefour vegada yedik. Birlikte yine havlu aldık. Evin yakınında taksiye binebileceği bir yerde indirdim. Nöbete yetişebildi mi bilmiyorum. Çünkü eve geldiğimde yorgunluktan ölüyordum. Tabii erken kalkmaya da alışık değilim. Poşetleri bir kenara koyup, koltukta biraz uyudum. Nalan geldi. Sadece geçerken uğrayacaktı, bu sebeple yemek falan hiçbir şey yapmadım. Gece gitti. Avrupa yakasının yarısından itibaren birlikte seyrettik ve kahvaltılık bişeyler yedik. Bayağı konuştuk. Geldiğinden itibaren başı ağrıyordu. Evimde negatif bişeyler olduğunu söyledi. Tabii ben kabul etmedim.
O gittiğinde biraz koltukta vakit geçirdim, sonra da ertesi gün beratın geleceğini ve yalnız olmayacağımı düşünerek huzurlu bir şekilde gidip yattım. Ama gece gördüğüm rüyalar hiç de huzurlu değildi. Sabah uyandığımda neden böyle rüyalar gördüm diye bayağı bir düşündüm. Sanırım dünkü konuşmalardan dolayı.
Mehmetle nalan olduğu için pek konuşamadık. Biz ikeadayken ameliyatta olduğunu, mayına basan bir askerle uğraştıklarını söyledi. Akşam da gazlardan etkilendiği için erkenden yatacağını söyledi.
Öğlende kahvaltı yapmadan kayınvalidemi aradım ve konuştuk (Mehmet gittiğinden beri çok fazla görüşmemiştik).
Bugün hava da bozuk olduğu için dışarı çıkmayacağım. Aldığım hurçlara çeyizlerimi vs yi yerleştirmeyi düşünüyorum.