Sunday, January 08, 2012

muhammed emin gideli 2 yıl oldu

bayramda tuttuğum 9 günlük icap sayesinde rahatım yerindeydi. o zamandan beri ilk defa bu hafta icap tutacağım. bu sayede bol bol samsuna gitme imkanımız oldu.
yılbaşını samsunda geçirdik. cuma akşamı tüm kardeşler annemlerde toplandık. annem önceki yıllarda yılbaşı haftası hindi alıp pişirir ve bütün çocukları biraraya toplardı. Muhammed Eminin vefat ettiği sene yani 2 yıl önce bıraktı hindi işini. ben bu etkinlikte hiç bir zaman bulunamadım. bana hep telefonda ketaneli pilavdan ve hindiden ballandıra ballandıra bahsederlerdi. bu sene anneme hazır ben buradayken bu sene yine yap, sonra istanbula taşınırsak zaten gelemem dedim. o da beni kırmadı sağolsun. uma akşamına plan yaptık, beratın doğum gününe. amcamları ve halamları da çağırmış ama sağolsun gelmediler. aslında kalabalık zevkli olur ama o zaman tek masaya sığmayız ve hep birlikte yiyemeyiz diye üzülmüştüm. masayı hazırladık annem o kadar çok çeşit yapmıştı ki gönlü kırılmasın diye kimisinden sadece bir kaşık alıp tadına baktık. herşey harikaydı. ayşenurla babası ladese tutuştular ve ertesi gün ayşenur kazanmış. berat her zamanki gibi geç kaldı. o geldiğinde erkekler yemiş üst kata onun odasına tv seyretmeye çıkmışlardı. biz de masada muhabbet ediyorduk. pastasını çocuklarla odasına çıkardık. ben cep telefonumu resim çekmek için ayarlamışken içeri girdiğimizde onlar bizim resimlerimizi çekmeye başladılar. güzel bir akşamdı. o akşam ümmühan ve çocukları incesuda kaldılar. beyazıt da kalmak için çok ağladı ve sonunda annesini ikna etti. gece saat 2'ye kadar uyusunlar diye ben de onların odasında kaldım. ümmühanla sohbet ettik.
ertesi sabah ben kalktığımda annem çocukların sabah namazında uyandıklarını ve sabah 9'a kadar konuştuklarını anlattı. kahvaltı sonrası biz beyazıtı alıp evden çıktık. annem ve ümmühan da çarşıya gideceklerdi (sanki defterime yazar gibi yazdım).
hava çok güzeldi. muhammede uğrayalım dedim. başından ayrılırken beyazıra abine birşey diyecek misin dedim. bana uçaklı lamba aldılar dedi. ben de gece incesuda yattığını ve yaramazlık yaptığını söyledim. sonra da hoşçakal muhammed demin diyerek yanından ayrıldık. beyazıtı bıraktık ve julideye gidip elbisemin birini aldım. harika olmuş. mehmetle sinemaya gidecektik ama yeşilyurt saat 20'de kapandı. erkenden eve gitmek zorunda kaldık. yeni yıla beratın odasında havai fişekleri seyrederek girdik. berat da her zamanki gibi yatağında bacaklarını uzatmış bilgisayara birşeyler yazıyordu. aşağı inip odalarına girmiş olan anneme ve babama iyi yıllar diledim.
araya zaman girince böyle oluyor işte pek bir şey hatırlamıyorum.
perşembe günü yani 5 ocakta, mehmet beni ünyeden otobüse bindirdi. kirazlıkta indim ve hido beni ablamlara bıraktı. muhammed eminin 2. yılı sebebiyle tevhid vardı. ablamın hafızı geldi. hafız teyzeyi çok özlemişim. kadında bir ses var, gökgürültüsü gibi. gayet iyi gürünüyordu.
öyle garip ki zaman herşeyin ilacı.muhammed eminin vefat ettiği günü düşünüyorum sık sık. o günü düşününce üzülüyorum ama baktım ki acımız o ilk günkü gibi değil. zaten öyle devam etse yaşayamazdık, dayanamazdık. Allah dayanma gücü veriyor.
o akşam annemler yengemler geç gittiler. beratla ben orada kaldık. ablam bu sefer rahay uyuyayım diye beyazıtı benim yanıma yatırmadı. beratla aynı odada kaldılar, sabah uyandığında dayısını karşısında uyuyor görünce çok mutlu olmuş. beni de pazar gününe kadar onlarda kalacağım zannediyor.
ablam, berat ve ayşenurla kahvaltı yaptık. şuayip abi bizi aldı ve muhammedi ziyarete gittik. tam 2 yıl oldu. ablam da şuayip abi de çok duygulandılar.
sonrasında bizi yeşilyurda bıraktı. tüm günü orada geçirdik. ama erkekler olmayınca gezecek yer hemen bitiyormuş. bana beymenden çizme aldık. yemek yedik ve sonra da kahve içip cheesekek yedik ama ikimizinki de hiç güzel değildi.
sonunda mehmet ünyeden gelebildi ve ikimiz görevimiz tehlikeye girdik. çıktığımızda mehmet 'polatın yaptıkları ve cüneyt arkının filmleri buna göre hiç de saçma değil' dedi. kısacası filmi pek beğenmedik. çıkışta ablamlarla buluştuk ve sahildeki madoya gittik. bayağı oturduk ve sonra eve gittik.
ertesi gün hidoların yeni evine gidecektik. aslında biz çaya gidecektik ama onlar yemek hazırlamışlar. tüm cumartesi gününü evde pinekleyerek geçirdik. saat 16:30 gibi evden çıktık ve yeni açılan metro markete gittik. samsunda olmayan bissürü ürün vardı. gerçekten açılması iyi oldu. alışveriş yaptık ve sonra da hidolara gittik. tüm aile oradaydı ve yemek sonrası erkekler ablamlardan gelen kutu sayesinde oturduğumuz salonun camından görünen stadda oynanan samsun spor-gs maçını seyrettiler.
çok geç olmadan eve döndük ve 2 tane medium dizisi seyredip yattık.
pazar günü de evimize döndük.

3 comments:

Anonymous said...

Merhaba,
Blogunu tamamen tesadüf eseri buldum. "zoraki evhanımı" ismini de çok beğendiğim için okumaya başladım. Zoraki evhanımı sanki Ahmet Hamdi Tanpınar kitabını çağrıştırdı bana.
Umarım tanımadığın kişilerin blogunu okumandan rahatsız olmuyorsundur.
Seni yazdıklarından tanıdığım kadarıyla, seninle çok farklı insanlarız. Fakat ortak noktalarımız var, ben de Medium dizisini severim :)
Ama yazdıkların o kadar samimi ki, okumak çok hoşuma gitti.
Sana mutluluklar dilerim,
Ceren

nerminn said...

teşekkür ederim ceren
ben de ahmt hamdi tanpınar okuyorum. daha doğrusu elimdeki bir kaç kitabını asistanlığım sırasında okuuştum. şimdi saatleri ayarlama enstitüsü elimde ama bir türlü elime alıp okuyamıyorum. ama ilginç bir kiatp. bir elime alabilsem ilerleyecek biliyorum. ismi nasıl koyduğuma gelirsek yazardan etkilenerek koymadım hatta hiç öyle bir benzerlik aklıma bile gelmedi. öyle bir benzerlik varsa bu benim için bir gururdur. 1.5-2 yıl kadar evde oturmak zorunda kaldığımda ev hanımlığı çok da kolay gelmemişti. biraz bakanlığın zoruyla da olduğu için oldu diyebilirim. samimi bulduğuna sevindim. ilerde okurken o anki düşündüklerimi hatırlamak iyi oluyor.
ben de sana mutluluklar dilerim.

Anonymous said...

Saatleri ayarlama enstitüsü çok güzel kitaptır. Bence okusan çok beğenirsin.
Sanırım evet, ev hanımlığı hiç kolay değil. Ben yıllardır çalışıyorum, geçen hafta işimden istifa ettim, başka bir işe başlayacağım gelecek ay. İlk defa uzun bir tatilim oldu ve tatilde olduğum için çok mutluyum. Ama yine de ev hanımlığını tercih etmezdim.

Görüşmek üzere,
Ceren