Saturday, September 05, 2009

bim ve geri dönüşüm saçmalığı

uzun zaman önce birşeyler yazdım ama yeni bil.da word kilitlendi ve yazdıklarıma hiç müdahale edemediğimden buraya da koyamıyorum.
bir senedir yaşadığımız bu ilçede geri dönüşüm diye birşey yok. onu bırakın ilçenin çöpü tam hastanenin karşısında, yazları çok sıcak olduğu günlerde camları açtığımızda arada mesafe olmasına rağmen buram buram çöp kokuları geliyor. daha yeni akılları başlarına gelmiş de çöpü taşıyacaklarmış ve geri dönüşüm için de gerekli şeyleri yapacaklarmış. ben onları beklemeden 1 yıldır her hafta ne kadar kağıt ve pet şişe, soda şişesi varsa topluyordum ve hafta sonları yaptığımız market alışverişlerinde mehmet ne kadar laf etse de kocaman poşeti bagjdan çıkarıp bim'in kasadan sonraki paketlemede kullanılan masaların altındaki plastik kovaların (bunların üzerinde kağıt,plastik,cam yazıyor)yanına bırakıyordum. oraya bu plastik kapları bırakıp üzerine de o yazıları yazınca insan ne düşünür? herhalde bunları toplayıp sonra istanbula yada başka bir yere geri dönüşüm için gönderiyorlar, en azından ben böyle düşündüm. tam 1 yıl boyunca o maddelerin evde kokmalarına ve yer kaplamalarına, mehmetin benimle dalga geçmelerine aldırış etmeden doğa için ben de birşeyler yapayım diye tüm atıkları istikrarlı bir şekilde biriktirdim. ve 1 sene boyunca o markete götürüp bıraktım. bir seferinde ben bıraktım, markette alışveriş yaptıktan sonra bir baktım kocaman poşeti dışarı atmışlar. gidip kızdım ve kasadaki kız yeni başladığını kimin çıkardığını bilmediğini söyledi. aradan bir kaç ay geçti ve bir gün çalışanlardan biri 'abla bunları siz mi getiriyordunuz? ben arkadaşlara söyledim ama size söylemediler galiba, bunları belediye almıyor.' ben de herhalde belediye almıyor, bunu biliyorum. zaten alsalar ben buraya ne diye taşıyayım iş yerime, hastaneye götürürüm dedim. o da 'abla biz o kovaları koymak zorundayız ama onları bir yere göndermiyoruz, siz onları bir daha getirmeyin.'
artık önüme geleni içim kan ağlayarak ve mehmetin gülmeleri eşliğinde çöpe atıyorum. sakladığım 3 tane pili de (bimde bunları da toluyorlar ama onları da çöpe mi atıyorlar bilmiyorum.) bim'e bissürü laf sayarak çöpe attım.
önceden geri dönüşüm yüzünden muhakkak market alışverişinde önce bim'e uğrardım. şimdi çoğunlukla orayı es geçiyoruz. bime gitmek için fazla bir nedenim kalmadı.

3 comments:

Anonymous said...

Evet bende ilk gördüğümde çok sevinmiş hatta bim için iyi şeyler düşünmüştüm. Bir ara gittiğimde kasada sormuş aşağı yukarı sizin aldığınız cevaba benzer cevap almış çok üzülmüştüm. Hayırlı ramazanlar. M.Glbs

hilal said...

Merhaba zoraki ev hanımları, bizim bloga da buyrun :)
http://evdenpazarlama.blogspot.com/

nerminn said...

merhaba, siz hiç olmazsa benim gibi bir yıl boyunca toplamadan sormuşsunuz. hiç olmazsa pilleri çöpe atmadıklarına seviniyorum.
yorum için teşekkürler